11. feb. 2011

Kaldt kaldt!

Nå har det vært deilig og mildt ute i noen uker, og jeg hadde begynt å forberede meg på våren (litt tidlig...). Men så kom vinteren tilbake med -10grader! Og midt oppi dette oppdaget jeg at lua jeg strikket før jul har forsvunnet. Så nå er jeg i gang med et lite prosjekt som kombinerer strikking og hekling. Ser ikke helt for meg den ferdige lua enda, men jeg tror det kommer til å bli bra. Bruker babyull slik at det ikke skal klø sånn. Det er grusomt med luer som klør i panna!

17. feb: Lua under arbeid. Har strikket dobbel vrangbord med brettekant, så blir den tjukk og varm. Heklemønsteret, Blondeklase, fant jeg på side 140 i boka Hekling  Har modifisert mønsteret litt og hekler rundt istedet for fram og tilbake. Tror dette kan bli ei bra lue.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar