16. sep. 2012

Herlig finullgarn!

Sommeren 2011 var vi på ferie i Danmark, nærmere bestemt i Ebeltoft. Utenfor Balleby garn & strik i Adelgade sto en kurv med svære finullgarn-nøster. Strikkegal som jeg er, klarte jeg ikke å gå forbi. Jeg plukket med meg fire nøster Kauni 8/2 i fargene lys grønn (RR10), mørk rosa (LL4), orange (QQ) og beige (NN).

Genseren er ferdig strikket og her er resultatet. Den er runddstrikket fra toppen, med egenkomponert mønster rundt halsringingen. Genseren er lett håndvasket med Milo. Jeg pleier å gjøre det istedet for å dampe, for jeg synes at dampede plagg blir så flate og mister litt den håndstrikkede følelsen. Siden garnet er så tynt er det også en fordel at fibrene ble lett filtet sammen, sånn at genseren tåler mer.

Foto: Hanne-Kjersti S. Iversen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar